Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Wieger-Albert, Edwin, Miranda Boonstra-Kobus - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Wieger-Albert, Edwin, Miranda Boonstra-Kobus - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Wieger-Albert, Edwin, Miranda

22 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

22 februari.

Vanuit Picton vandaag vertrokken richting Blenheim, hier wordt veel wijn geproduceerd, ook het landschap is een en al wijngaarden om ons heen tijdens het rijden.
Van een Engelse familie hadden we een adres gekregen van een goede lunch plek, daar in de buurt. Dit bleek een Wijnestate te zijn waar je voortreffelijke kon lunchen, eerst wijnproeven en daarna de wijn proeven die het beste bij het lunch gerecht paste. Mooie entourage, tussen de wijngaarden in.
Als toetje heb ik (miranda) de pavolv gegeten, dat is een Nieuw Zeelands nagerecht en soort schuimtaart, erug lekker. Foto is bijgesloten. Ook Wieger-albert heeft heerlijk zitten smikkelen, Edwin natuurlijk ook.
Onderweg ook nog een chocholade fabriekje aangedaan.

Daarna zijn we door gereden langs de kust naar Kaikoura de route erna toe was wat saai, na al die mooie landschappen van de afgelopen weken. De weg liep een deel langs de zee en plotseling zien we een zeehonden kolonie liggen op de rosten. Dat is echt geweldig om te zien, wij stoppen om daar nog wat leuke kiekjes van te maken. Dat is echt Nieuw Zeeland, je komt altijd wel weer iets mooi tegen. Het is hier wat koeler, graad of 18, dan waar we de afgelopen week waren, we zitten nu 's avonds in de camper.
Foto's volgen nog, want wifi is hier nogal traag.
Groetjes van ons 3 en

• 22 Februari 2013 - 08:58

Hilde:

Je raakt snel gewend he aan al die schitterende wilde natuur. In ons vlakke landje hadden we die kustroute wel mooi gevonden. Kaikoura, de dusky dolfijnen en de walvissen kun je hier spotten.
    Heading up south alweer. Al een kiwi gezien?

• 22 Februari 2013 - 10:55

Maarten :

Hopelijk houden ze daar niet veel alcohol controles, als ik dat zo lees gaat er wel wat doorheen in die camper ik ben er gewoon jaloers op. Grt. Maarten en Gre.

• 22 Februari 2013 - 22:26

Wieger-Albert, Edwin, Miranda Boonstra-Kobus:

Geen zorgen, foto's staan er nu ook bij