We zijn in Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Wieger-Albert, Edwin, Miranda Boonstra-Kobus - WaarBenJij.nu We zijn in Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Wieger-Albert, Edwin, Miranda Boonstra-Kobus - WaarBenJij.nu

We zijn in Picton

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Wieger-Albert, Edwin, Miranda

21 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

21 februari 2012

Vanuit Nelson zijn we vanmorgen naar Picton gereden. We hebben 3 heerlijke dagen gehad, aan zee en een prima park. Het was daar volop zomer, direct 's morgens buiten ontbijten, hele dag buiten. De zon is enorm vel, we smeren maar raak. Wieger-albert heeft steeds zijn zonnehoedje op omdat de zon zo vel is, ook in zee. Lekkere relaxte dagen gehad. Veel speelvriendjes voor Wieger-albert.
We leven hier als goden in Nieuw Zeeland, bijna iedere stad/gebied heeft hier zijn eigen wijn, dus ja, proeven maar weer...die kans moeten we natuurlijk niet voorbij laten gaan.
We hebben Nelson bekeken, de leuk haven plaatsje. Daar zit de juwelier die de Lord of de rings, ring heeft gemaakt. Worlds famous ring, zoals ze dat zo mooi toeristisch omschrijven, was wel leuk om te zien. Verder stelt het winkelen niet zo veel voor, het is nogal Engels, beetje stijf of heel veel gericht op outdoor sportieve kleding etc. Ze hebben hier overal leuke koffie tentjes met heerlijke cappuccino's.

Via een prachtige route, alleen de naam is al mooi: Queen Charlotte Road, naar Picton gereden, hier liggen de Marlborough Sounds, dit is ook een prachtig fjorden gebied. Mooie baaien, prachtige villa's, hotels en boten in helder water.
Bij aankomst op het park is Wieger-albert direct het zwembad in gedoken. Grote speeltuin naast de camper.
Hier moesten we vis eten, aangezien dit een haven stad is. Op advies: Blue Cod gehad, prima! Ze frituren hier alles en dan met patat er bij. Vinden wij wel wat jammer van zulke lekkere vis, daar kunnen we vanalles wel mee bedenken.
Hierin Picton vertrekt ook de ferry naar het Noorder eiland. Aan het einde van de middag daar nog even rond gekeken.
Plan is om morgen een boottocht door de Sounds te maken. Moeten even zien of dat gaat lukken, het waait hier momenteel nogal hard, we denken windkr 5/6, of dan de boot wel gaat, wordt vervolgd. Plan is om daarna naar Kaikoura te rijden.
Lieve groetjes uit Nieuw Zeeland

• 21 Februari 2013 - 10:29

Geert En Ciska:

Wat een mooie foto's. Ik kijk nu even naar buiten en het is koud en guur. Geniet er nog lekker van want voor je het weet ......

• 21 Februari 2013 - 10:51

P Van Wens:

Geweldig om dit zo te lezen. En wat toch een mooie natuur. Verleidelijk denk ik om daar niet te blijven.
    En wat geniet de kleine jongen van al dat zwemmen.
    Geen aankopen gedaan bij de juwelier. ;-)
    Groet vanuit een koud Berlikum.

• 21 Februari 2013 - 11:02

Eveline :

Leuk om te horen hier koud en en klein zonnetje groeten vanuit Goutum van opa, oma, Jolanda, Erik, en ik Eveline dikke kus voor jullie alle drie we missen jullie !!!!!!!!

• 23 Februari 2013 - 12:03

Nynke:

Hey hoi!

Mooie plaatsjes die jullie iedere keer laten zien. En die wijntjes, jullie maken ons wel nieuwsgierig. Hoeveel flessen zou je daarvan door de douane krijgen? Dan kunnen al jullie 'volgers' bij jullie terugkomst 'proeven' hoe het leven in Nieuw Zeeland smaakt.

Al die zon doet jullie goed. In vergelijking met de eerste foto's komt er al aardig kleur op de benen, zie ik!

Maar lekker genieten!

Groet, Nynke

P.S. nog steeds geen kiwi gespot zeker? :-P